iti74

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

عینک های طبی برای رفع عیوب انکساری چشم مورد استفاده قرار می گیرد که این عیوب شامل دوربینی ، نزدیک بینی و کم بینایی می باشد که طبق نظر پزشک بر حسب میزان محدب یا مقعر ، تخت یا منشوری بودن نمره عدسی های عینک های طبی انتخاب می شود

تاریخچه عینک های طبی
اولین بار عینک های طبی در قرن سیزدهم میلادی در اروپا مورد استفاده قرار گرفت ولی از آنجایی که جنس این عینک ها از شیشه ساخته شده بود بسیار سنگین و گران برای افراد تمام می شد به همین دلیل افراد کمی می توانستند از این عینک ها استفاده کنند ولی با پیشرفته شدن زمانه و نیاز زیاد افراد به این وسیله در سال 1947 یک شرکت اروپایی به نام AROMORLITE عینک هایی از جنس پلاستیک تولید کرد که هم سبک تر و هم ارزانتر ازعینک های اولیه بود

بررسی ویژگی های عینک های طبی
هر عینک از دوبخش عدسی یا همان لنز و فریم عینک تشکیل شده است

عدسی عینک
این قسمت عینک های طبی مهمترین اجزای آن می باشد زیرا در عینک های طبی لنز یا عدسی عینک حالت درمانی دارد به همین دلیل باید زیر نظر چشم پزشک بر اساس نیاز و نمره چشم فرد انتخاب شود.البته بهتر است از لنزهای فتوکرومیک برای محافظت از اشعه خورشید استفاده شود و همچنین جنس عدسی ها بهتر است ازشیشه سبک بوده تا در طولانی مدت باعث خستگی در ناحیه صورت نشود

فریم عینک
فریم عینک قسمت نگهدارنده عدسی می باشد این فریم ها انواع مختلفی دارد که افراد براساس سلیقه و نظر خود آنها را انتخاب می کنند

چرا برای عینک طبی فریم اورجینال تهیه کنیم
از آنجایی که عینک های طبی بیشترین زمان در شبانه روز در چشمان فرد قرار می گیردپس باید ویژگی هایی داشته باشد.

1- جنس فریم از کیفیت خوبی برخوردار باشد که سبب ایجاد حساسیت در قسمتهای تماسی پوست نکند علاوه برحساسیت به مرور زمان فریم ها تغییر رنگ پیدا نکند .

2- ساختار و تناسب عینک به شکلی باشد که به صورت شخص آسیب نرساند به عبارتی در هنگام استفاده از عینک سبب ایجاد فشار در قسمت های گیجگاه نشود

3- مقاوم بودن از نظر طول عمر عینک ، ممکن است شما عدسی انتخاب بکنید که اورجینال بوده و طول عمر طولانی داشته باشد ولی فریم انتخابی شما اورجینال نباشد به همین دلیل عمر کوتاهتری نسبت به عدسی شما داشته باشد پس عدسی عینک شما باقی می ماند و فریم پس از مدتی استفاده از بین می رود این امرباعث ایجاد مشکل برای شما می شود زیراممکن است شما نتوانید فریم مناسبی برای برش عدسی خود مجددا پیدا کنید به همین دلیل مجبور هستید دوباره سفارش فریم و عدسی دهید .

4- مقاوم بودن از نظر داشتن یو وی عینک می باشد البته در عینک های طبی اورجینال (پلی کربناتی ) نیاز به UV اضافی ندارد.زیرا عدسی عینک های طبی ده برابر حالت عادی یو وی دارد.

انتخاب عینک های طبی اورجینال مخصوصا برای کودکان بسیار پراهمیت است زیرا کودکان زمان بیشتری از بزرگسالان عینک به چشم در محیط بیرون و در هوای آفتابی مشغول بازی هستند و از عینک طبی استفاده می کنند.

در حالت طبیعی اگر شخصی به مدت طولانی بدون عینک در محیط آفتابی قرار بگیرد سبب بیماری های چشمی همچون آب مروارید و دژانراسیون ماکولامی شود

در کل فریم عینک با چهار عامل ظاهر ، زیبایی ، بینایی ، ایمنی در ارتباط است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۱:۵۴
mobail74 sara

در پاسخ به این سوال که با گذشت بیش از یک سال از ابلاغ ساخت ماهواره «پیام ۲» از سوی سازمان فضایی ایران به دانشگاه امیرکبیر، این پروژه هم اکنون در چه وضعیتی است، گفت: ماهواره «پیام ۲» یک ماهواره با تکنولوژی های‌تک است که با توجه به مختصات فنی و ساختار و ویژگی‌های پیچیده‌ای که دارد، هنوز مراحل اولیه ساخت را می‌گذراند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ساخت ماهواره «پیام ۲» به دلیل ساختار و مختصات فنی پیچیده، حدود ۵ سال زمان می برد و هم اکنون در فاز مطالعاتی و اولیه طراحی قرار دارد.

وی با بیان اینکه فاز مطالعاتی این پروژه در حال انجام است، افزود: مدت زمان ساخت این ماهواره حدود ۴ تا ۵ سال در نظر گرفته شده است و مطابق با قراردادی که دانشگاه امیرکبیر با سازمان فضایی ایران دارد، این پروژه طبق برنامه زمان بندی پیش می‌رود.

معتمدی با اشاره به اینکه این ماهواره از نوع سنجشی بوده و قرار است با دقت تصویربرداری یک متر ساخته شود، ادامه داد: ماهواره «پیام ۱» با قدرت تصویربرداری ۴۵ متر ساخته شده بود و از این حیث ماهواره «پیام ۲» بسیار پیشرفته‌تر است. در همین حال «پیام ۲» قرار است در مدار بالای ۵۰۰ کیلومتر زمین قرار گیرد و یک ماهواره عملیاتی محسوب می‌شود. اما اینکه دقیقاً چه زمانی ساخت آن به اتمام می‌رسد و وارد مرحله پرتاب می‌شود، مشخص نیست.

به گزارش مهر، طراحی نسخه جدید ماهواره پیام (پیام ۲) بهمن ماه ۹۸ در سازمان فضایی ایران تأیید و مشخصات آن نهایی شد. ساخت این ماهواره توسط مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران به دانشگاه صنعتی امیرکبیر ابلاغ شد.

ماهواره «پیام ۱» دی ماه ۱۳۹۷، با استفاده از ماهواره‌بر سیمرغ به فضا پرتاب شد اما در مدار زمین قرار نگرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۴۴
mobail74 sara