iti74

بهترین صرافی های ارز دیجیتال دنیا

يكشنبه, ۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۰۴:۱۴ ب.ظ

انواع صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان

به طور کلی صرافی‌های ارز دیجیتال به سه دسته متمرکز (CEX)، غیر متمرکز (DEX) و هیبرید (Hybrid) تقسیم می‌شوند. یک صرافی هیبرید در واقع ترکیبی از یک صرافی متمرکز و غیر متمرکز است. این مدل از صرافی‌ها ترکیبی از اعتماد‌پذیری بالا در کنار سرعت زیاد معاملات و تاخیر پایین در انجام تراکنش‌ها هستند.

صرافی متمرکز

صرافی‌های متمرکز اولین و متداول‌ترین شکل صرافی‌های ارز دیجیتال هستند. بایننس، کوین بیس، کوینکس و جمینی از معروف‌ترین صرافی‌های متمرکز هستند. این صرافی‌ها شرکت‌هایی خصوصی هستند که پلتفرمی برای خرید و فروش رمز ارز‌ها ارائه می‌دهند. ثبت نام و احراز هویت یا همان شناخته شدن مشتری، بزرگترین ویژگی صرافی‌های متمرکز است؛ در این صرافی‌ها معاملات فعال، حجم معاملات و تسویه‌پذیری قابل مشاهده هستند. صرافی‌های متمرکز بزرگ و محبوب در شروع کار و برای افراد مبتدی بهترین انتخاب هستند. در این صرافی‌ها ارز‌های دیجیتال خریداری شده در کیف پول‌ امانی صرافی ذخیره می‌شوند. بعد از آن شما می‌توانید آن‌ها را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید.

صرافی غیرمتمرکز

صرافی‌های غیر متمرکز در واقع جایگزینی برای صرافی‌های سنتی و متمرکز هستند. پلتفرمی معاملاتی این صرافی‌ها به هیچ شرکتی وابسته نیست. معاملات و تراکنش‌ها در یک صرافی غیر متمرکز به طور خودکار و بدون استفاده از یک سیستم متمرکز، کنترل می‌شوند. خاموش شدن یکی از کامپیوتر‌های تاثیری بر روی شبکه معاملات نخواهد داشت، زیرا شبکه به طور همزمان روی تعداد زیادی از دیگر کامپیوتر‌ها اجرا می‌شود؛ به علت غیر متمرکز بودن، این صرافی‌ها تابع قوانین و محدودیت‌های نهاد‌های نظارتی نیستند. در این صرافی‌ها معاملات به صورت مشتری به مشتری (Peer-to-Peer) انجام می‌شود. این به معنی آن است که افراد نیازی به احراز هویت خود ندارند و همه می‌تواند هر شکل از معاملات را انجام دهند.

 

https://arztoday.com/best-crypto-exchange/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۱۶
mobail74 sara

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی